tirsdag 9. februar 2010

Nilsepus og tante

Jeg har hatt besøk. og ikke av vem som helst, men av selveste Nils. Og for de som ikke vet hvem han er så er han katta til niesa mi. Maya er fire, og fikk Nils til jul. Hun har selv gitt han navn, og jeg mistenker en liten oppkalling. Store-Nils hadde nemlig ei katt en gang i tiden, som het Taxi. Mulig noen syns det er et rart navn på ei katt også, men han ble da funnet på taxistasjonen på Melhus, og fikk navnet deretter. 

Nå har Nilsepus og Taxi ganske like farger og tegninger. Forskjellen er vel at Taxi var korthåret og Nils er langhåret. 

Taxi så slik ut:

Og så har vi Nils da: 


I allefall så er taxi desverre avgått ved døden, og Nils har kommet inn i våre liv. Han har blitt familiens lille yndling, og selvfølgelig blir han bortskjemt etter noter av mimmi. 

Marit var hos dyrlegen og fikk Nils kastrert for en mnds tid siden, og på mandag var det på tide med en ny runde med vaksiner. Marit hadde fått beskjed om at dyreklinikken var åpen fra 9-13 så vi ble enige om at han kunne ligge over til tante fra søndag til mandag og bli med meg på til dyrlegen på mandag. Katta ble (u)villig med, og etter en halv time følte han seg hjemme og falt i søvn i sofaen. Da jeg sto opp på mandag følte jeg meg utrolig elsket... Han malte og tråkket og var helt utsultet på oppmerksomhet og kos. 

Tror ikke han trivdes så veldig godt i bilen da, så an syntes det var godt å komme til mimmi igjen. Marit hentet han hjemme hos mamma og pappa, og jeg rekner med både katt, mamma'n og Maya var glade for at han var kommet hjem :p 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar