torsdag 4. februar 2010

Avatar

Jeg er sikkert ikke den første som blogger om filmen Avatar. Jeg og Nils var og så den i går. Bestilte biletter på internet dagen før, noe jeg viste meg å ikke heeelt få til, så vi fikk ikke de plassene vi hadde tenkt (og jeg har fått hørt om hvor klønete jeg er i ettertid ja, hehe)

Kom på kinoen og hadde en liten diskusjon om vi skulla ha eple/kanelsmak eller ikke på popcornet. Jeg syns det er best med bare salt, men Nils mente det gule krydderet var "hæslig". Jeg lurer på om han plutselig har bestemt seg for at han ikke liker det pga at jeg sa det var smørsmak... Jaja det ble ikke noe eple/kanelsmak på popcornet, og Nils spist det, så jeg var fornøyd :D

Satte oss fint ned i setene og ventet på reklamen. Etter en stund kom det inn to menn, som jeg vil tro var i 50-åra. De hadde tatt på seg 3D-brillene før de gikk inn i kinosalen. Det er sikkert gøy, siden man ser litt merkelig når man bruker de uten å se 3D film (eller legger hodet på skakke under filmen for den sags skyld) Han ene mista i allefall balansen. Jeg skulle hatt med meg et kamera... Tror jeg hadde vunnet penger på AFV for den

Traileren til filmen var Alice in Wonderland. Den SKAL jeg se. Tim Burton og Johnny Depp har enda ikke greid å lagd en dårlig film (etter min mening i allefall) og denne er også i 3D. Katta i filmen kom utover i salen, og jeg hadde mest lyst til å strekke frem handa og klappe den, så jeg tror denne blir bra.

Og hva skal man så si om Avatar? I følge søster skulle den være litt hypa, men først i sin klasse rent teknologisk. Filmen var grei den. Historien er den vi kjenner fra før, og minnet meg om Pocahontas egentlig (den Disney-tegnefilmen) undertrykt folk som kjemper for å bevare kulturen sin, og det som er viktig for dem, en mann av "vår verden" kommer inn for å ødelegge, men ender opp med å møte den store kjærligheten, og velger å bli en av dem. De kjemper mot de som ønsker å ødelegge, og selv om de er en veldig liten gruppe, så vinner de tilslutt, og prinsen og prinsessa får hverandre. Men den 3D effekten var kjempekul, og avatarene og folket han ble en del av var også kjempekule, så filmen var absolutt verd pengene :) Men jeg tror den må sees på kino, og i 3D. Det hadde kanskje vært en mye kjedligere film om den ikke hadde vært i 3D.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar