onsdag 3. februar 2010

just anoter manic... wednesday

Siste tiden har bilen min, Rolf, vært plaget med at han har gått tom for olje, så på mandag ringte jeg bilverkstedet. De var enige om at det er merkelig at en bil bruker 7 liter olje på en mnd, så de skulle ta den inn i dag og se på den. 

Så med godt mot ringte jeg Marit, som jobber rett ved bilverkstedet, og joda, jeg kunne låne bilen hennes mens hun var på jobb. Så i dag dro jeg oppover. Leverte bilen, og Ståle (mekanikeren) spurte etter telefon nr som han kunne ringe "når jeg... eh... har sett på bilen" Jeg tenkte mitt om pris, og lurte på hva jeg kan få for TV'n og vilke andre småtterier jeg kanskje kunne selge på finn for å få finaniert fiksing av min elskede Rolf.  

Etter å ha levert bil, dro jeg opp til Marit for å hente den snasne gule bilen hennes. Møtte en stk lattermild søster i døra. Hun hadde kjørt forbi en elg som hadde satt fast tunga i et veiskilt. Synd hun ikke hadde med kamera, for jeg var nesten frista til å kjøre for å se den... hadde det ikke vært for at jeg allerede var sent ute til jobb da... 

Etter jobb dro jeg tilbake for litt mer sladring på jobben til Marit før jeg skulle hente Rolf. (jeg vet... det høres ut som jeg skal hente sønnen min i barnehagen, men vi snakker fortsatt om en bil her) 

Rolf må ha en ny oljeoppsamlings-ett-eller-annet, som kommer seg på noen tusen, så vi får håpe vi greier å finansiere festen ... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar