tirsdag 17. august 2010

Tilbake til hverdagen

Turen hjem fra Tyrkia gikk bra. Jeg og Nils har begge vært uggne i magen også etter vi kom hjem, men nå, etter å ha vært hjemme i 7 dager, ser det ut til å ha roet seg for oss begge. Bente var heldig, og var vel i god form allerede før vi dro fra Tyrkia.

Torsdag etter å ha sovet hjemme under ei dyne (deilig!) bestilte jeg meg en legetime, da jeg har hatt mye vondt i både høyre skulder, og begge hæler mens vi har vært på tur. (hælene har vært et problem i flere uker) Legen mente jeg har senebetennelse i hæl og skulder, så det var bare å kjøre på med voltaren. Jeg tåler stort sett voltaren godt, men i kombinasjon med feriemage var det ikke noe suksess... Men det blir vel en tur tilbake til legen når kuren er over, for jeg føler ikke det hjelper stort... Skulra er bedre, men ikke bra.

Ellers har det vært fint vær her hjemme også. Jeg har fått brukt litt lettere klær. I fjor da vi kom hjem fra Tyrkia regnet det omtrent til snøen kom. Og med finværet kommer også bæra :D Jeg har så langt plukket en del bringebær. Godt å ha i fryseren og finne igjen til høsten når det blir mørkt og kaldt ute. En smak av sommeren.

Ellers har Storm hatt en tøff dag i dag. I går var Storm, Trude og jeg ute og plukket bær. Storm svinset rundt beina på oss, og plutselig oppdaget jeg at han var borte. Tenkte ikke så mye over det, annet enn at han kom til å komme inn når det blir mørkt ute. Men samme hvor mye jeg lokket, var det ingen Storm å se. I dag måtte jeg høre med Trude om hun kunne sjekke bilen sin. I tillegg ringte jeg mamma for å få hun til å sjekke deres bil og garasjen, da pappa var innom for å spøre etter ei dør i går.

Ingen Storm noen steder, men plutselig sto han ute i gården og var klar for å komme inn. Maten hans ble fjernet, da han hadde time til kastrering kl 15 i dag. Operasjon har gått strålende. Han skulle våkne av bedøvelsen etter 1-2 timer, men det tok nesten 3. Siden han pustet godt hele tiden så jeg ikke noe grunn til å få panikk av det, og han har heller ikke vært syk i ettertid. Han sjanglet sidelengs mot sofaen, og fikk komme oppi og ligge på en kladd en stund for å være på den sikre siden da. Etter å ha sovet littt på sofaen reiste han seg, og gikk sidelengs mot kjøkkenet, så vi prøvde med litt lettspydd kylling. Også dette gikk bra, og etter å ha spist en ts kylling bestemte han seg for å fange en flue. Heldigvis innså han sin egen begrensning, og la seg til å sove i steden. Nå har han vært våken en periode. Han er litt utilpass, vet ikke helt om han vil ligge, sitte eller gå, og finner ikke helt roen. Er nok slik at han kjenner at noe ikke stemmer. Nå gjennstår bare å holde han inne til i morgen ettermiddag.

I går var også første dag på jobb etter ferien. Tungt å komme seg opp, men heldigvis var det ikke så alt for mye som hadde skjedd på jobb, så jeg rakk å gjøre alt jeg skulle i tillegg til å oppdatere meg på alle brukere. Jeg føler noe av det viktigste i jobben min er å være oppdatert på hva som skjer med de enkelte til enhver tid, og da er det fint å kunne bruke tid på denne oppdateringen også :)

I dag har jeg hatt fri, og skal nå jobbe åtte dager i strekk, før jeg har 1 fridag og fem nye dager i strekk på jobb. Travelt å komme tilbake fra ferie gitt :p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar