tirsdag 16. mars 2010

Vinter... igjen

Det er jo ganske utgjort da. Man håper det er vår, ser regnet skyller bort snøen og ødelegger grusveiene, og er egentlig lykkelig. Jeg var i allefall lykkelig på torsdag. Jeg hadde funnet frem de FANTASTISK lekre Ilse Jacobsenstøvlene mine og vasset rundt i regnet :) og som det regnet. Hadde jo ikke klart meg uten støvlene (må jo få skryte av de når jeg først har fått de). Dro til Lundamo på torsdag og hentet Maya. Marit hadde glemt å legge frem nøkkel til oss, og Maya hadde "leika i kliss-klassn" med cherroxene. Tror ikke de i Barnehagen har hørt om hageslange eller støvvelvask, så hun fikk forbud mot å bruke skoa i bilen min. Og selfølgelig var Maya (4,5 år) overlykkelig da tante sa: "du får ikke sitte i bilen min før du har bada støvlene dine i vanndammene" og jenta var veldig villig til å utføre den oppgaven.

Vi dro til mamma og lånte oss en reservenøkkel vi :) Låste oss inn og mens Maya lå i gjestesenga og så barne-tv, begynte jeg og Nilsepus å lage middag. Nils spiste potetskrellet og jeg kokte mat. Laura, Simon og Marit kom hjem til (nesten) ferdig middag.

Og så kom snøen... og siden har det snødd. Tror det har kommet en halvmeter eller mer nå, og jeg er mett av snøen. Jeg var så klar for å komme meg inn i våren, komme meg litt mer ut og føle sola varme. Men nei da... Kong Vinter har en siste krampetrekning, og jeg føler akkurat nå at det kommer til å snø til langt uti mai. Som en protest mot dette været, har jeg tatt i bruk min splitter nye lekre bergansjakke, som jeg kjøpte for julegavepengene mine, og jeg har handlet frø :) Maineper, gulrøtter, vårløk, redikker, grønnkål og blomkål har jeg kjøpt. Man kan spørre hva jeg skal med frø i min lille 41 kvm store leiligehet, og svaret kommer så klart her: Jeg og Trude har lagt beslag på området bak store Nils sin låve :) Der skal vi ha hagen vår i sommer, og vi gleder oss. I tillegg til disse skal jeg ha hitløk. Trude skal i allefall fikse opp jordbæråkeren. i får se om vi finner mer å ha i hagen vår :D

Er jo opptatt av været for tiden. Det er jo slitsomt med all den snøen. Men som tidligere nevnt i bloggen er jeg og Maria i gang med prosjekt 3T. Vi trener sammen minst to ganger i uka. Sist uke hadde jeg farang, og det er vel en god unnskyldning for å slippe, men i dag har vi vært på styrke, torsdag blir det vannaerobick og lørdag skal vi på step og mage igjen :) sistnevnte er da den som forandrer ansiktsfargen min til mørk lilla :p
Målet med all denne treningen er å bruke bunaden samtidig som jeg får til å puste 17. og 31. mai og den lekre grønne kjolen min den 19 juni. 17. mai sier seg selv hva jeg skal bruke den til :p 31.mai er det komfirmasjon og 19 juni er det bryllupp :)

Til slutt må jeg benytte anledningen til å nevne at farfar har bursdag i dag :) Grattis til han :)

Nå er kl snart ett, og jeg er temmelig klar for senga. Har vært en travel dag med hodepine på formiddagen og jobb 12-20. kl 20.15 var jeg klar for trening, så her går dagene i ett.
I morgen er det fiksing av bil som står på planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar