tirsdag 4. januar 2011

Nytt år, nye muligheter.

Da var jammen jula gjort unna for denne gang også... Juletreet er hugd opp og kassert på mest mulig human måte (altså slik at vi får minst mulig barnåler i føttene når vi går) og nissene er på plass i kassene sine, klar for en ny sommer. Hverdagen er tilbake, og det er noen spennede greier på gang her. Jeg har jo mange ganger snakket om spøkelsene jeg ser på gården til Nils. På verandaen står det en mann. Han har en brunspraglet dress med bukse, vest og jakke på seg. Ikke noe slips eller noe, og på hodet har han en sixpence. Han er en eldre, gråhåret mann, og har bart som går i en bue fra nesen og ned mot leppa, og som er ganske rett avklipt i underkant. Nils hadde et hefte fra et slektsstevne som har vært på gården, og der så jeg bilde av mannen. Halvor heter han, og har bodd på gården. Han døde i 1936. I tillegg er det noen som går med tunge støvler over vedsjulet, og Nils mener det er Halvors far, Ingebrigt der. Nils har sett han, og hans beskrivelse passer godt på Ingebrigt. I forrommet til stallen er det så utrolig ekkelt å være, så jeg har aldri gått inn der. Jeg har gått over, og vært i rommene ved siden av, men man kjenner omtrent hvordan kulden stråler, og nakkehårene reiser seg. Uansett så har Nils fått telefon nr til ei dame som kan snakke med og se disse "spøkelsene", og han skal ringe henne og be henne komme for å se. Vi er spesielt spent på forrommet, for der er det sinnsykt ekkelt. Jeg rekner med det kommer en rapport fra damens besøk på gården her inne. I tillegg er jeg spent på om hun ser om jeg har noen som følger meg. Jeg har sett morfar her og der, og jeg tror han følger meg og passer på meg, så kanskje hun damen her ser han... Dersom han er her når hun kommer da, siden han kun er innom på besøk av og til.

Vi har også slitt litt med Storm i det siste. Han klorer opp møbler og er litt bølle. Nå har jeg snakket med ei dame som jobber med å kommunisere med dyr, og hun prater med Storm i dag. Hun skal hjelpe meg å avvenne han med denne uvanen han har med å klore opp møbler. Hun fikk bilde, navn og alder på Storm i går, og har så denne samtalen i dag. Jeg fikk en mail fra henne i går, med komplimenter for hvor fin han er, og det skal han ha. Han er ei nydelig katt, så vi håper han kan greie å slutte med å ha ut klørne i tide og utide.

Ellers har jeg vært 50% sykmeldt frem til søndag, og skal tilbake til legen i morgen for å vurdere om jeg skal fortsette å være sykmeldt delvis eller ikke. Jeg har fått time til lysbehandling av eksemen min, og håper det hjelper.

I morgen har jeg fri, og er det kaldt (under -15) skal jeg kjøre ned til Gaula og ta en del bilder av de kjempenydelige trærne som er frosne :)

2 kommentarer:

  1. Hey... du kan del opp bloggen din i sida å ha ei side me spøkelsa, ei me katt å ei me kvardagsliv...hehehe...
    må få oppfølging me koss storm-pusen e ette praten å ka ho dama sa te dæ om han for de kan hend han har kommunisert nå du bør endre å da...
    bli bra herre sjø.
    Men itj fjern spøkelsan da... kan hend dæm passe på...
    Hop dama vår utti gangen stenge døra inn te stua om natta... de e litt creepy. æ sett den litt opp så Nils-pus kan beveg sæ litt om natta men når æ våkne e den lukka. æ søv lett nok te å vit at de itj e katta eller veitja...

    SvarSlett
  2. Creepy! Men, d kan jo vær dæm passe på. Uansett vil nok hu dama sje d da.

    Å håpe d går bra me dyretolken. Du kunna jo blitt d istedet? Har jo det tolkefaglie på plass!

    Koss jikk d t lægen?

    SvarSlett