tirsdag 28. desember 2010

Romjul

Da var julaften, og de første juledagene over. Jeg har vært på romjulssalg og kjøpt den kjolen jeg hadde lyst på til jul, men som jeg ikke hadde råd til. Nå var den til 50% avslag, og jeg kjøpte den. Mangler nå bare en bolero, så har jeg antrekk klart til et evt julebord eller neste jul, alt ettersom.

Ellers har jula vært ganske begivenhetsløs. Julaften var kjempekoselig. Jeg gjorde alt jeg skal gjøre på julaften, siden jeg hadde fri. Spiste en koselig frokost, så "tre nøtter til Askepot" og "Reisen til julestjernen". I tillegg til at jeg fikk servert nydelg ribbe av Marit, spiste sammen med familien. Jeg spiste for mange polkagriser, akkurat som tradisjon sier jeg skal gjøre, og vi fikk alle mange fine gaver. Maya doblet samlingen sin av "petshopper" (noen merkelige plastdyr med alt for store hoder) og jeg fikk ikke mindre en to nye objektiver til speilreflekskameraet mitt. Første juledag var vi samlet til mamma og pappa og der fikk vi servert kjøtt i mørket. Nydelig som vanlig :)

Nå er vi midt i romjula, og kanskje skulle man vært fire år nå. Jeg har egentlig ikke noe følelse av jul slik det er nå, men i morgen skal vi på juletrefest på teatret. Og er man på teatret, får man også med seg en forestilling. Årets er "Virginias brev". Jeg har sett det før, som en oppladning til jula, men det var et hyggelig stykke, så vi ser det gjerne en gang til. Nils, barna, Marit, Bjørn og Maya blir også med, og siden pappa allerede er på jobb, så blir han vel representert. Før vi skal på juletrefest skal jeg og Marit (og kanskje Maya) på shopping. Jeg trenger nye støvletter. Jeg har et par jeg kjøpte i England for fem år siden, men de begynner å bli utdaterte og slitte. I tillegg har jeg funnet et par topper på en butikk på Melhus, så jeg håper på å dra med meg Marit dit i tillegg så jeg får en privat mote-konsultasjon :)

Ellers er det meldt tonnevis med snø til nyttårshelga. Det skal vistnok begynne i morgen, og det skal komme MYE. Det blir spennende å se om den spådommen slår til.

Når det kommer til nyttårsaften skal jeg jobbe senvakt i år også. Jeg er fortsatt 50% sykmeldt, og målet var å unngå senvakter nå i starten, men den ene skal jeg da klare. Det blir litt ekstra penger, og det er jo alltid kjekt :)

Ønsker de som måtte lese dette en fortsatt god jul, og et godt nyttår :) Satser på flere blogginlegg om mitt mer og mindre innholdsrike liv til neste år :p

1 kommentar:

  1. Godt Nyttår søssa!
    http://www.pickles.no/annas-bryllupsbolero/
    der e oppskrift på boleroen æ snakka om...
    den e sjukt fin å sjer enkel ut å strikk...

    SvarSlett