søndag 16. januar 2011

Uke 2

Da var en ny uke snart over. Jeg har begynt med lysbehandling på hendene mine, og får nå hele 60 sekunders behandling tre ganger pr uke. Dette betyr at jeg bruker mer tid på å komme meg til og fra behandlingen enn behandlingen faktisk tar, men hjelper det er det verd det. Jeg kommer vel til å få økt opp tiden etterhvert, siden jeg startet i forrige uke med bare 20 sekunders behandling. Jeg er også så heldig at jeg ikke behøver henvisning fra fastlegen for å få time på hud poliklinikken det kommende året :) er bare å dukke opp når hendene mine sprekker, og eksemen er på sitt værste.

På jobb har vi vært en gruppe på tre som har lagd en ny turnus som skal legges frem i morgen. Det har vært utrolig mye jobb med denne turnusen, og vi håper de fleste vil være fornøyd med den. Noen er vel alltid misfornøyd, og småting kommer vel uansett til å bli kommentert, men jeg håper folk ser hvor mye vi har jobbet med den, og at alle skjønner at når man jobber turnus så må man ha en del ubekvemme vakter også. Men vi kan med hånden på hjerte si at vi i allefall ikke har fordelt vakter til fordel for oss selv. De samme reglene gjelder for alle :)

Jeg har en uke igjen å være 50% sykmeldt, og jeg tviler på om jeg bestiller meg noe ny legetime neste uke. Det skal bli godt å være tilbake på jobb for fult, og jeg håper det ikke blir så kaldt som det er meldt. Jeg tror kulden er værre for eksemen min enn håndvasken på jobb er.

Storm har hatt telepatisk kontakt med katteprateren, og hun har forklart han hvorfor han ikke skal klore på møblene. Han har vistnok dårlig samvittighet for dette, men gjør det i hovedsak for å terge, og for å få oppmerksomhet. Han ønsker seg vistnok en kattevenn, og flere leker... I første omgang har jeg sagt til dama at det ikke er mulig å skaffe han en venn, men vi får se om noen år. Jeg skal ikke legge sjul på at drømmen min om en liten britisk korthårskatt fortsatt er tilstede. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt et lite oppdrett av britter, men det blir når jeg blir stor og får et hus jeg kan ha oppdrettet mitt i. Dette er jo ikke noe man tjener store penger på, så om det skal realiseres, så blir det max et kull i året, om folk er intressert i å kjøpe. Jeg har også fått litt lyst på en siameser, men de krever en god del av eierene sine (eller skal jeg si slavene sine), og det er ikke noe god kombinasjon med turnusarbeid. Uansett er dette bare drømmer på nåværende tidspunkt, så tilbake til Storm så har han faktisk blitt utrolig mye bedre på å ikke klore på møbler. Jeg hadde vel egentlig ikke trodd det skulle fungere, så vi får se fremover om han bare er inne i en rolig periode, eller om han faktisk har funnet ut at han skal slutte. Nå som det er såppas "varmt" (rundt 0 grader) så er han ganske mye ute også, og da har han vel nok å klore på der tenker jeg...

Anne, dama som var hos Nils og renset hus forrige helg, har sendt meg noen engler. I den forbindelse har jeg skrevet ned tre personlige ønsker disse englene skal hjelpe meg med. I tillegg har jeg funnet tre personer som ønsker å ta imot disse englene når jeg har hatt de her i fem dager. Så skal disse personene ønske seg noe som englene kan hjelpe de med. Så nå tennes det lys hver dag for englene. Englene har vistnok sett filmen "pay it forward" som inspirerte de til å ønske å hjelpe mennesker rundt om i verden, og derfor kommer de på besøk. Vi får se om det er noe i det. Jeg har i allefall fulgt instruksjonene jeg fikk, slik at jeg har best mulig grunnlag for å få oppfylt ønskene mine. De skal være her frem til onsdag kveld kl 22.30. Da drar de videre på sin ferd til mine venner som ønsker de velkommen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar