søndag 30. januar 2011

Vinter

Nå er vi liksom litt "midt i" vinteren. Jeg syns februar kan være en veldig tung mnd, for det virker så uendelig lenge til våren kommer. Ikke at jeg ikke liker vinteren, for det gjør jeg, men når jul og nyttårsfeiring er over så sitter vi på en måte igjen med alt som er kaldt og mørkt. Og jeg begynner å vente på at snøen skal smelte, på at grusveiene skal bli våte og gi etter når man går på de, og på at hestehoven skal dukke opp i veikanten. Men jeg må nok vente en stund enda. Det er i allefall to mnd til jeg kan si at NÅ begynner det å ligne på vår.

Dessuten er påska sen også i år da. Den er ikke før i slutten av april, så det spørs om det blir noe særlig føre på hytta da...

Men for å snakke litt om nåtiden da, så var jeg med en haug kjekke folk på Palermo på fredag. Marte og Asle flytter nemlig til Australia i løpet av uka, og de hadde bestilt bord, og samlet venner for å få sett alle før de drar :) Kjempekoselig var det, og selv om jeg og Marte kanskje ikke har hatt så innmari mye kontakt siste året, så kommer jeg til å savne henne. Men vi kommer til å ha kontakt da, og Marte kommer sikkert til å oppleve utrolig mye.

Ellers er jeg tilbake i full jobb etter sykmeldingsperioden. Det er godt å være tilbake, men mye å henge fingrene i. Men jeg liker at det skjer ting. Bedre det enn å ikke ha nok å gjøre.

I morgen (mandag) skal jeg kjøre Nilsemann til Værnes. Han er så bortskjemt at han kan dra til Tyrkia midt på vinteren. Vi andre må være hjemme og tjene til livets opphold, og betale regningene våre... Nå skal jeg ikke klage da, som fikk en gratistur til Spania i høst, men det hadde ikke vært meg imot å blitt med til Tyrkia nå.

Ellers går dagene som før. Storm har hatt mark i magen... igjen, og har fått markkur... igjen. Vetrinæren sier dette er typisk for en gårdskatt, så jeg må vel slutte å mistenke han for bare å ligge og sove i den gamle sofaen på låven nå da. Han fanger vel faktisk mus.

I helga som kommer skal jeg gjøre som kjendisene gjør for tiden, og prøve meg som barnevakt. Marit og Bjørn drar til Oslo, så jeg og Maya skal kose oss på Lundamo. Jeg har sånn halvveis en avtale med mamma og pappa om å kanskje ta en snartur/dagstur til Tjønnhaugen på lørdag da. Håper det blir, for det er så lenge siden jeg har vært der.

1 kommentar: