torsdag 8. juli 2010

tiden flyr...

Snart (om to uker) er det ferietid for min del også. Siste ukene har egentlig vært ganske begivenhetsløse. Storm vokser og er av den aktive sorten, og har begynt å få være mere ute på dagtid nå. Han koser seg ikke så voldsomt ute, men sitter på verandaen og venter på at noen skal åpne døra til han.

Jeg har lært å hekle. Helt på egenhånd, og med litt hjelp fra garnstudios hekleskole ble det noen bestemorsruter. Kjempegøy. Ellers har sommeren kommet. Ikke så voldsomt bra vær, men heller ikke så værst i forhold til hva som har vært. Vi er ikke mer bortskjemt her i trøndelag enn at vi er fornøyde om vi kan gå ute uten å ha på regnjakke.

I helga som kommer skal vi i barnedåp. Maya har funnet ut at hun ønsker å bli døpt, så vi har vært i kirka og prøvd hvordan dette skal foregå. I tillegg har hun selv vært med på planleggingen av den store dagen. Vi skal på Gudstjeneste først, for så å spise middag på mama rosa på Melhus. Etter det blir det kaffe og kaker hjemme hos Marit på Lundamo. Maya er jo litt for stor til dåpskjole, men planen er at hun skal bruke mammas übersøte matrosdress fra ca 1959.

I går var jeg på city syd for å handle inn litt småting. På Nille hadde de sånne kjempefine råååsa sommerfugler i en pakke, som kan brukes til bordpynt, eller henges i vindu. Jeg tok med en pakke, for jeg tenkte jeg kunne høre om Marit ville ha den. Så gikk jeg i rammeavdelingen. Der hadde de ikke riktig ramme (skal ha til dåpsgave, jeg har kjøpt et ark med bilde av to engler, og teksten til "kjære Gud fader i himmelens slott" under, og tenkte å ramme det inn) i allefall så hadde jeg glemt sommerfuglene da jeg gikk ut av butikken. Så de først da jeg var inne på neste butikk, og da var det for pinlig å gå tilbake for å betale de :p

Siden sist innlegg har Maya blitt fem år! Gratulerer med dagen på etterskudd! (var jo i selskap på dagen da :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar