mandag 21. juni 2010

Ny uke, nye muligheter

Da var nok en helg over. Forrige uke var begivenhetsløs med tanke på mandag-fredag. Det var jobb og det var farting for å få alt i orden til heglas store begivenhet.
Lørdag var vi klar for en av årets store happenunger. Nemlig Heidi og Bjørns bryllup. På fredag var jeg oppe i grendahuset og hjalp til med litt serviettbretting og forskjellige småting. Lørdag var det rett i dusjen og på med bunad. Mamma og pappa passet Storm. Møtte Lisbeth og Ann Mari med menn i kirka, og turen gikk til Lisbeth for litt rundstykker og litt prat. Hyggelig. Deretter var det klart for middag. Festen var i grendahuset på Hollum, så ikke så langt å dra hverken til mamma og pappa eller til Nils for å få byttet klær. På menyen var det laks i lefse, med eggerøre til. Så fikk vi nydelig elgstek med grønnsaker og viltsaus. og Heidis hjemmelagde vaniljeis med sjokolade og bringebær til dessert. Må si at all maten var utrolig god! etter maten var det å få av seg bunaden (endelig!) og på med finstasen. Vi var klare for en fest! Bandet (eller duoen) spilte dansbar musikk, og stemningen var god. Jeg tror brudeparet koste seg også :)

I går var jeg ute og gikk en tur rundt smistua sammen med mamma og pappa. Der fant vi liljekonvaller. Jeg tror de er blandt mine favoritter på blomsterfronten (liljekonvall og forglemmegei) så vi plukket en velduftende bukett. Etterpå var jeg opp til Bente og Richard for å se hvordan de har fått det etter å ha malt gang, dører, soverom og fått ordnet vaskerom i huset. De har lagt det ut for salg, og skal ha visning på onsdag. tvi-tvi!

Utpå kvelden dro jeg og Nils og leide film. "paranormal activity" Litt samme teknikken som blairwitch project for de som husker den... Helt grei film på en søndags kveld :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar