lørdag 31. juli 2010

reisebrev del 2

Da var det vcel på tide å oppdatere her igjen. På fredag kveld ble vi hentet i 20.30-tiden av Adem og en kolega av han. Jeanette hadde bestilt bor til oss på Pat Foley's. Vi var der for to år siden, og da spiste jeg en fantastisk plankestek som jeg har drømt om siden. I allefall ble vi hentet utenfor blokka, og kjørt frem til resturanten. Adem var på jobb, og var vår kelner for kvelden :)

Plankstek ble bestilt til alle bortsett fra Grete som velgte kylling. Og den var så god som jeg husket, og like mektig også. Jeg måtte overgi meg, og gi en del av Biffen min til Nils. Bente har lært av sin far at er du mett, så spis kjøttet, og la grønnsakene ligge - en god regel når biffen smaker så godt som her. I allefall her er planksteka:


På Pat foley's er det livekvelder på tirsdag og fredag, og denne gangen var det samme mannen som underholdt, som for to år siden. Så vidt jeg husker kjøpte vel Nils en cd av han sist vi var der (han kjøpte også et tre(?!?) av mannen...

Jeg mener han heter noe sånt som Tajul eller noe i den duren.
Han sang kun coverlåter, og publikum kan komme med ønsker om sanger.


Etter den fantastiske planksteka måtte vi ha dessert :) Strawberry daquiris til Bente og meg :) Skikkelig godt og friskt i varmen. Den ble i klar syden-stil servert med stjerneskudd og pynt i lange baner


Da den var tom måtte vi ha en til...



Og jaggu ble ikke den tom også...


Kelnerne hadde show med blanding av drinker i overdådig stil. Det var flammer og fyrverkeri. Gøy å se på, og de knuste vel et par flasker underveis.



I går var Bente og jeg nede ved bassenget. Den varmeste dagen hittil, med godt over 30 grader. Helt perfekt å ligge nede ved bassenget. Soler magen en stund, så snur vi oss og soler ryggen, før vi hopper uti bassenget for å avkjøle oss -livet er herlig!
Vi har med både ipod med høytaler, blader og litt å spise på når vi ligger der. I tillegg går det med noen liter vann. Jeg tror vi godt greier å drikke 3 liter pr dag, så vann er vi rett som det er å kjøper.
Da Grete, Nils Eirik og Aina dro i går, gikk vi oss en tur rundt i nærområdet her. Vi stoppet på den lokale dondurma-sjappa. Nils sa vi skulle ha tre ulike smaker hver, men dama bak disken var ikke så stødig i kroppsspråk/ engelsk/tyrkisk/norsk-blandingen at hun misforstod og lagde kuleis med ALLE smakene i sortementet

Etter isen gikk vi videre. Kjøpte badeleker (må jo ha noe å kose oss med i bassenget). Bente fant seg to nye saronger på et lite marked. Så gikk vi til "gammelblokka" der jeg og Nils var for to år siden. Der besøkte vi Eyup med familie. De fikk en liten sønn i oktober. Legger inn et lite bilde av sjarmisen som egentlig var så trett at han ikke greide å fokusere blikket:

Etter å ha fått servert tyrkisk te og pratet litt gikk vi på burgerking og spiste, før vi dro tilbake til leiligheten. Satt på verandaen og drakk mojito og pratet.
I dag venter en ny dag ved bassengkanten, og i morgen satser vi på å dra inn til Alanya. Der blir det strandliv og leting etter aircondition. Det er litt i varmeste laget om natta, så vi tenkte det kunne vært deilig å få kjølt seg ned :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar