torsdag 29. juli 2010

A bumpy ride...

Da var vi endelig i Tyrkia, og for dere som ønsker å lese om hva vi gjør her, så kommer det vel jevnlige oppdateringer, så lenge vi har nett som fungerer.

Turen hit var ikke av de mest behagelige jeg har vært med på. Det startet veldig bra, med at mamma lagde lasagne, og Vigdis kjørte oss til Værnes (takk for det om du/dere leser bloggen)

Vi kom oss til værnes, og fikk sjekket inn bagasjen. Jeg tror aldri jeg har hatt så lett koffert på tur noen gang. Den var bare 13 kg, så når jeg tar bort solkremer og mat som blir igjen her, så har jeg vel en 8-10 kg å shoppe for, så Hurra for det, og flott til alle som har ønsket seg diverse som veier litt.

Flyet vi skulle ta kom fra Tyrkia, skulle tømmes, vaskes, fylles opp med ny mat, bensin og folk, og sette kursen nedover igjen. Det var ca 30 min forsinket fra Tyrkia, så vi fikk beskjed om at take-off var 21.15, en halv time etter planen. Men de flyfolka er jo så effektive, så vi fikk gått ombord på flyet etter oprinnelig plan, og var klare for turen. Det var et charterfly, og de er vel ikke i utgangspunktet kjent for å ha danseplass til beina, men her hadde de satt inn to ekstra seterader, og det merket vi. Det var til og med trangt til mine korte bein!

Nils ble sittende på seteraden forran meg og Bente. Dette pga at dette var en plass ved midtgangen. Vi tar da hensyn til han med lengste beina. Ved siden av satt en 10 år gammel gutt fra Hitra. Jeg vet ikke hvem som hadde puttet på den ungen en femtilapp, men det var non sropp jabbing fra boarding til vi fikk forlate flyet. Noe sånt som 5 timer med ustanselig prat...

Det var utrolig mye turbulens på turen. Ikke at jeg er redd når jeg er ute og flyr, men jeg syns ikke den turbulensen er så behagelig når vi stadig får beskjed om å feste setebeltet. Det var vel stort sett humpete vei fra vi komm inn i luftrommet til Polen frem til vi hadde passert Bulgaria,,, Men vi kom oss trygt ned, kom oss gjennom både pass og toll, og fant normanntyrkia-mannen som ventet med bil full av aircondition -Lykke!

Etter en bedre frokost i leiligheten og en etterlengtet dupp inntok jeg og Bente bassengkanten (ja da mamma, vi smurte oss godt ;-p ) og der har vi kost oss i litt over tre timer, mens Nilsemannen var i byen og kjøpte seg solbriller og drakk øl.

Nå tenkte vi å rusle ned til byen for å ta Tyrkisk bad, vi skal spise doundorma (is) og vise Bente Mahmutlar :)

for dere som vil se hjemmesiden til Mahmutlar, så kan dere trykke her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar