lørdag 25. juni 2011

sommertider (hey-hey?)

da var sommeren over oss igjen. Jeg har el ikke vært så innmari aktiv på bloggefronten i det siste, men det er vel på tide å oppdatere litt om hva som har skjedd i Inger-Lises lille verden i det siste ;)

Juni startet bra med en uke i Spania for meg og Maya. Vi var på besøk hos bambam og nana, og Maya stortrivdes. Hun svømte siste dagen, eller i allefall tror hun selv at hun svømte, og i sitt overmot hoppet hun uti bassenget på den dype enden, og jeg måtte hoppe etter for å få dratt henne opp. Rigtignok klarte hun et par svømmetak, men når hodet først var under vann var det veldig vanskelig å få det opp. Samtidig er hun snart seks år og verdensmester. Erfaring er vel tingen. Paul var så stolt at han hadde tårer i øynene (nesten i allefall). Maya har vel arvet noe fra nana også, nemlig genet for shopping. Hverken Marit, jeg eller mamma er noe utpregede shoppere, men Maya tok helt av. I tillegg er hun ei lita jåle, som falt pladask for et par falmenco-sko. Sorte sådanne, med litt (i følge Maya høy) hæl. Av og til skulle man ønske man levde i Harry Potters verden og kunne trekke ut minner fra hjernen, og bevare de på små flasker for at hele verden kunne få sett de. Dette var et slikt øyeblikk uten tvil. Vi satt på en liten fortausresturant. Det var Paul, Brenda Maya og meg. Maya fikk prøve på seg de nykjøpte sorte flamencoskoene (med høy hæl og "klikk-klakk") og hun danset på gaten. Det var som om hele verden sluttet å eksistere for Maya. Det eneste hun enset var skoene og sine egne føtter, der hun danset og beundret seg selv. Det var et par sko til 20 euro (ca 80 kr) og det var de mest vel annvendte pengene jeg i mitt liv har brukt (eller det var vel strengt tatt Maya sine penger) Hadde jeg kunne fått sett henne danse på denne måten, og med det blikket en gang til hadde jeg gladelig betalt 8000 for opplevelsen, men det går nok ikke an å skape en slik stemning igjen. Jeg får bevare det som et godt minne.

Etter jeg kom hjem satt jeg og Nils og snakket om hva vi skal finne på i sommer. Vi så litt på internett, tenkte litt og sendte noen mailer. Vi ble vel først enige om å dra til Sarajevo, og leie bil for å kjøre inn til Kroatia, men det kommer fort opp i ti tusen pr pers. Vi endte opp med en ukes tur til Bulgaria, Sunny Beach, og vi drar på mandag, 27. juni. Det er bare to dager til.

Ellers er det mye annet på gang utenom ferien, så det er vel bra vi bare blir borte en uke. For det første holder mamma og pappa på å skal bygge ut stua på hytta. Jeg har llittlyst til å utover og hjelpe til, så jeg tar kanskje et par dager der. Så skal Nilsemannen til å rive låve. Det er vel ikke fritt for at han har litt behov for hjelp også. Farmor og farfar har fått seg leilighet på Kroa, og behøver vel litt hjelp med flytting, i tillegg til at Marit også skal flytte. Siden jeg ikke er søsteren til Pippi Langstrømpe, så rekner jeg med at også hun er takknemlig for litt flyttehjelp.
Etter alt dette kan jeg dra tilbake på jobb for å slappe av *knegg*

I dag var jeg og fikk ordnet neglene mine :) De har alltid vært av den dårlige kvaliteten, så i dag har jeg satt på plasttupp, og fått lagt på gelenegl utenpå. det ble riktig så lekkert om jeg så må si det selv... Det tar nok litt tid før jeg blir vandt med lange negler, men jeg må si jeg føler meg litt elegant når jeg ser på fingrene mine nå da :) Jeg fant en dame nede i byen som legger slike negler, og hun var ca halve prisen av alle andre jeg har ringt og spurt. Jeg tenkte at hun kanskje hadde dårligere kvalitet en de fleste da, siden hun var billigere, men samtidig så er jeg grådig nok til å ikke bry meg :p (kan jo alltids velge en dyrere neste gang). Men neglene ble knakende fine de, og ikke så tykke som mange akryl eller gelenegler ofte blir, så jeg er mildt sagt strålende fornøyd. Etter dette dro jeg opp til Nils Erik og Grete for å bli med Nils og kjøre de og ungene til Værnes. De skal være tre uker i Tyrkia heldiggrisene! Nils slapp meg av på Byåsen etter turen, og jeg og Ann Kristin hadde en koselig time med masse skravling :)

Nå venter noen timer på jobb, før jeg i morgen kl 15.15 går ut i ferie. Etter jobb skal vi på Lundamo og feire at tantes lille gullklump Maya fyller hele 6 år. Hvor er det blitt av babyen vår?

1 kommentar: