lørdag 18. desember 2010

nå har vi vaska gulvet...

Ikke at jeg har fulgt det som det synges om i den sangen. Nei da, gulvet er ikke vasket. Jeg har ikke bært stort med ved (har jo ingen ovn) ikke er det lov med fuggelband der jeg bor heller, men treet er hugd. Ikke tre til meg. Jeg hadde tre i fjor, men går for en sånn "annenhvert år" tradisjon når det kommer til juletreet. Men naboen min, Jarle, han har kjøpt seg juletre. Han kjøpte det på torget i Trondheim, og det er hugd i Åsen i Nord-Trøndelag. Han har kjøpt tre av samme mann siden 1979, så han vet at mannen er til å stole på når det kommer til trær. Det er jammen godt å vite alt om naboen...

Men tilbake til min egen juletrehugst da... Jeg, Marit, Bjørn, Maya, pappa og Kristoffer (med kompis) dro oppi skogen til Nilsemannen for å se om vi fant noen brukbare trær. Og det gjorde vi :) Jeg tror alle var fornøyd med dagens fangst. Og det er i tillegg en hyggelig tradisjon å kunne hugge selv :) Kristoffer tjente seg i tillegg noen kroner. Som kommende bonde må man jo lære å tjene litt på eiendommen sin :p

Ellers begynner det virkelig å merkes at sola snart skal snu (eller det er vel strengt tatt jorda som snur). Det er mørkt-mørkt-mørkt. Litt lys midt på dagen, men på fredag da jeg dro fra jobb kl 15.30 var det allerede blitt "blåtime".

Så er det vel verd å nevne her inne at forskningsprosjektet jeg har vært på er over. Nå har jeg gått fra "veldig dårlig" til "gjennomsnitt" på kondis. Kroppsfettprosent har gått ned, oksygenopptak har gått opp, midja er 5 cm smalere, og jeg forbrenner mer kroppsfett i hvilemodus enn jeg gjorde da prosjektet startet. Godt å kjenne forandringene, godt å se forandringer på papirene, og nå må jeg bare bli flink og trene på egenhånd, så ikke kondisen går tilbake til veldig dårlig. Godt vi har trimrom på jobb :)

Jeg har begynt på jobb igjen etter sykmeldinga. Fortsatt litt sykmeldt da, 50%, men det er godt å være tilbake. Godt å ha noe å gjøre :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar