lørdag 29. mai 2010

Rolf

Jeg har vel nevnt han før i bloggen, Rolf, bilen min. En kjempefin mørkeblå, metallic golf IV med sportsseter og liten motor. Jeg kjøpte Rolf for snart tre år siden, og vi har siden rullet rundt på veiene sammen. På torsdag (for to dager siden) var det imidlertid på tide å få han med seg på EU-kontroll. Jeg har merket litt knirking og litt småtterier med han siste tiden, og regnet med at han ikke ble godkjent, men at det var noe som lett kunne fikses på. Slik gikk det ikke. Jeg ble rett og slett anbefalt å selge han som han står til noen som kan sette han i stand, da det vil bli dyrt å få han godkjent.

Så jeg sitter her med to alternativer. Det ene er å ta opp lån, få fikset Rolf, og kjøre videre til neste problem dukker opp (om noen mnd) evt jeg kan selge han som han er, ta opp et lån og kjøpe en annen bil som er litt nyere og ikke har så mye mikkmakk med seg... Jeg ligger vel an til å velge det siste alternativet. Problemet er å finne ut hvor mye jeg vil gi for en annen bil, hva jeg må låne, og evt hvor gammel bil jeg skal kjøpe, for noe nybil er det vel neppe snakk om her.

Så dagene går med til å jevnlig sjekke finn.no og autodb.no for å finne den rette arvtageren etter Rolfen...

Ellers er det den O'store kvelden for melodi grand prix i kveld. Må vel få med meg det, og håpe på at Norge ikke vinner...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar