fredag 4. juni 2010

Ny helg

Da var det helg igjen. Uka har gått med til mye bilprat og kikking, samt streiking. Skal starte med det siste først her nå.
Unio krever likelønn. Vi som jobber i kommunen må få lik lønn som de som jobber i stat. Derfor streiker vi. Jeg tror i allefall det er grunnen. Greia er at jeg er tatt ut i streik. Streiken er som å være russ på ny. Uten alkohol, og uten lue, samt at vi ikke får knuter for ting vi gjør. Jeg får bare en og annen sms om hvor jeg skal møte, og hva jeg skal gjøre, så gjør jeg det. Jeg har vært streikevakt. Da satt vi utenfor jobb med refleksvester. Det var kaldt. Ellers må vi møte på jobb hver dag og registrere oss for å få penger fra streikekassa. Helt greit opplegg egentlig, for skal jeg være med i forbundet, og få de rettighetene jeg har der, må jeg også være med å kjempe for bedre rettigheter og høyere lønn. I dag har jeg vært på jobb og signert på oppmøtelista, og jeg har vært på torget på konsert. Ikke noe streikevakt på meg i dag, men greit det. Jeg satt i går. Problemet er at vi i juni mnd må bruke ullundertøy og votter når vi sitter ute. Hadde vært mer gøy å kjempe for rettighetene i finvær. Håper på bedre vær i uka, og at partene blir enige før flere sykepleiere blir tatt ut, og det blir tvungen lønnsnemnd.

Så var det biljakten. Jeg har hatt med meg pappa på utkikk, vi har sett rundt hele Trondheim by. Nå har jeg funnet noen alternativ, som er verd å tenke litt på. Det første jeg fant var en Opel corsa, 1,2, 07 mod bensin med automatgir. Liten men effektiv motor. Denne bilen lå lenge på førsteplass på ønskelista mi, men jeg ble frarådd den, og da blir det ikke den. Prisen var 165 000, km 9000.
Andreplassen gikk til en skoda fabia. 08 modell. 1,4 motor og km 43000. Men så var det n oe galt med motoropphenget da. Økonomisk bil (0,4 på mila) og greenline (som er mer miljøvennlig) men så var det dette med hvorfor kjøre skoda, når man kan gå da? hehe nei da. Bilen var fin den, men det var det motorstyret da... 169 000 skulle de ha for den.
Så dro vi videre til bilcentrum. Honda jazz 08 modell. Denne bilen var fantastisk praktisk, og en bil jeg godt kunne tenkt meg, men i allefall 10 000 for mye for min smak. 179 000.
Så hadde vi poloen da. Denne hadde også gått 45000 og var en 08 modell. Møller ville ha 169 000 for denne. Forsåvidt på grensa til hva jeg har råd til dette også.
Jeg tenkte litt på disse i går, men slo de litt fra meg. Dyrt og vanskelig å skulle velge når jeg har en bil jeg liker så godt.

I tillegg til å ha sett på biler har jeg også fått en fyr (Steinar) til å se på Rolf. Steinar syns ikke Rolf var verd mer enn 15000. Skuffende men det er mye å gjøre med den. I dag derimot fant pappa en 07 golf til 169 000. Han ringte på denne og mannen som har den kan godt ta Rolf i innbytte, så vi skal til Oppdal å se på den i morgen, og la mannen se på Rolf. Får jeg 20 000 for Rolf, og den nye golfen er i god form er det godt mulig det blir golf på meg igjen. Denne er en 1,9 turbosiesel, og forhåpentligvis en billig bil i drift. Skal bli spennende å se på den i allefall. En av Nils kolleger har bydd 16 000 for Rolf, så gir Oppdalsmannen under det selger jeg den heller til Inge :)

Det var vel det jeg hadde å fortelle for i dag. Ting på gang både på bil og jobbfronten, og det er jo bra :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar