fredag 2. april 2010

påsketur :)

Etter et par dager på jobb har jeg nå vært oppe på Tjønnhaugen igjen. Veien opp til parkeringa var utrolig dårlig. Masse tæle og ganske vått stemmer dårlig overens med grusvei. Men jeg kom meg nå opp, og pappa, mamma og Maya kom akkurat ned med skuteren når jeg parkerte. Maya sier ikke nei takk til en skutertur, men er mest gira på å sitte bak i hengeren i år. I fjor var både henger og å sitte forran mossi på skuteren kult. I år sier hun at hun syns det er skummelt fremme på skuteren. Jeg selv har aldri vært oppi hengeren... Syns det ser så skummelt ut, så jeg sitter på passasjersetet på selve skuteren...

Uansett. Marit hadde lagd pastagryte, og vi tok en runde yatzy på kvelden (må kanskje nevne at jeg vant... Her satser vi alt :p ) Påskekrim på tv, og masse kos :)

På onsdag hadde vi tradisjonell påskefrokost samtidig som vi hørte påskelabirynten på radio :) Etter frokost kom Bjørn. Dagen gikk med på skigåing på myra forran hytta for Bjørn, Marit, Maya, meg og Nilsepus, som satt inni jakka til Marit og mol. Utrolig rar den katta, og finner seg i det meste. Bilder er tatt, og blir helt sikkert lagt ut her etterhvert :p
Vi prøvde oss på bålbrenning og pølsegrilling i grillhytta, da det var så sur vind ute. Grillhytta har bare et problem, og det er all røyken... Men vi fikk grillet, og jeg gikk etterpå inn for å passe ovnen og katten mens de andre var ute og lagde snøhule. På kvelden dro mamma ned for jobb mens vi andre koste oss med taco, påskekrim på tv og litt godis...

I går var vi bare ute, prøvde skiene, grillet i regnet (ingen påske uten pølselunsj). Jeg, Maya, Marit og Bjørn dro ned i går. Veien var ikke stort bedre, men det gikk greit :)
Nå er påska over for min del. Resten av røddagene skal jeg jobbe. Har fri tirsdag og torsdag til uka :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar