fredag 23. april 2010

Nå kanskje?

Etter at jeg fortalte her inne at våren var kommet, så begynte det selvfølgelig å SNØ igjen da... Så i dag tør jeg ikke si at det ligner på vår, men kan vel fortelle at sola skinner og at det så og si ikke er snø igjen rundt om :) Bare litt i brøytekantene som ligger igjen, og godt er det. Jeg holder på å skal lage meg grønnsakshage bak låven til Nils, så det passer veldig godt hvis snøen holder seg borte denne gangen.

Livet går sin vante gang her. Det er jobb, det er trening, og det er soving. Nå høres jeg ut som en treningsnarkoman, men det er laaaangt ifra sant. Jeg og Maria trener to-tre ganger pr uke, og prøver å komme i litt bedre form fram mot sommeren. Her er det jo både konfirmasjon og bryllup å delta i, så satser på at bunad og penkjole skal passe fint :D

Blomkål og brokkoli er sådd i minidrivhus opp til Nils, og de spirer og gror. Så gøy å føle at man får det til. Skal bli spennende å se om resultatet blir bra. Om det i det heletatt blir noe grønnsaker på oss i høst.
I helga nå skal jeg, Marit og Maya begynne bak låven og se hva vi skal beholde eller ikke. Marit har sagt hun vil hjelpe meg og designe hagen på autocad. Tror det er et dataprogram for teknisk tegnere, men hva det gjør vet jeg ikke. Hun kunne uansett hjelpe meg å finne ut hvordan vi vil ha det i hagen vår :) Mamma er snill og donerer fiberduk, og Nils skal hjelpe med å lage kasser på bakken som vi sår i. Slik blir det lett å gå i mellom de ulike grønnsakssortene og det blir greit å få holdt det vedlike. Jeg gleder meg masse :)

Neste helg skjer det også noe spesielt. Jeg og Trude skal kjøre ned til Oslo for å hente en liiiten kattepus. Han er en blanding av skogkatt og britisk korthår, og Nils mener han kommer til å bli verdens mest bortskjemte... Skjønner ikke hva han snakker om jeg :p Litt småting er allerede kjøpt til han kommer. Han har fått seg matskåler, litt mat, do og et klatrestativ. Rekner med det holder i starten, så får vi se hva mer vi behøver. Transportbur låner jeg enten av Marit eller Nils siden Nils ikke har dyr lenger, og sele med bånd har jeg så klart kjøpt. Klatrestativet er kjøpt på tilbud, så jeg har ikke brukt så innmari mye penger da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar