torsdag 31. mars 2011

Snart April. Et innlegg om sauer, geiter og ulver

I dag er det 31 mars. Det betyr at i morgen er det klart for april, og den første virkelige vårmåneden. Jeg kjenner jeg kommer til å bli skikkelig skuffa dersom det kommer mer snø nå. I det siste har det snødd en del, og jeg tror det i løpet av mars har kommet mer snø enn hele resten av vinteren. Nå håper jeg at snøen er ferdig, og at vi bare kan glede oss til vår og etterhvert sommer. Fredag 25 mars var jeg, Marit og pappa på premiere på Rock'n roll wolf på trøndelag teater. Skikkelig gøy for oss som har vokst opp med denne serien på TV sånn med jevne mellomrom. Jeg har et minne om at den gikk i påska da jeg vokste opp, for jeg syns jeg minnes at jeg hadde påskeegg å kose meg med da vi så det. Jeg hadde ikke trodd at det fantes folk som ikke hadde sett filmen, så når det etter premieren var taler, og det viste seg at veldig mange i produksjonsteamet aldri hadde sett filmen før, fikk jeg litt sjokk... Uansett så legger jeg link til filmen her om noen andre føler for å se den (enten for første gang, eller bare et gjennsyn) http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/441527/ På teatret fikk vi se en veldig gjennkjennbar, men også litt annerledes versjon av denne rocke-musikalen. For oss som er vokst opp med denne som en kultfilm, og som liker filmen, så var det mye å kjenne igjen. Sangene var transkribert og hørtes helt lik ut som filmen, og Åsmund på teatret hadde gjort en fantastisk jobb med det. Kostymer og parykker var fantastiske også! All ære til trøndelag teaters verksteder for det! De hadde byttet ut noen dyr da, slik at det skulle stemme godt med norske tradisjoner. Feks var det høner med. Kyllingen var helt fantastisk, og ga oss mange latterutbrudd. I tillegg var lille ulven byttet ut med jerv. Den som imponerte meg mest var egentlig eslet (Tor Ivar Hagen). Han viste en fantastisk skuespillerprestasjon. Han så ut som et esel, gikk som et esel, og vi kunne godt se sjelekvalene han hadde i forhold til å ha vært med på kidnapping. Etter at stykket var ferdig, fikk vi være med pappa på scenen for å skåle (det var tross alt premiere) Der fikk vi tatt noen bilder, og vi fikk pratet med skuespillerne. Han som spiller jerven (Hans Petter Nilsen) fortalte at NRK hadde filmen han i innstuderingen av rollen. Dette skal de vise på Newton 10 april, så det må jeg få med meg. Uansett så er dette et stykke jeg MÅ se flere ganger, og som absolutt er vel verd bilettpengene. Ut i fra hvordan jeg leste anmeldelsen i avisen var adressa i allefall veldig positiv :) Elers ruller og går livet som vanlig. Det er hektiske dager på jobb, noe som merkes på energinivået når jeg kommer hjem. Det er litt mye sofasliting, men jeg håper at nå som våren kommer, at det blir litt enklere og mer motiverende å komme seg ut for enten å gå en tur eller bare få trekt masse frisk luft :) Når jeg ser hva jeg skrev i bloggen for et år siden, så ser jeg at det snødde langt uti mai i fjor, og jeg håper det ikke blir slik i år, for jeg er mer enn klar nok for våren nå...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar