søndag 24. oktober 2010

Fettskremt...

Storm har blitt et matvrak, og man skulle ikke tro det gikk an, men lille knotten har lagt på seg 500 gram på 6 dager. Hårreisende når man tenker på at han kun er 4-5 kg. Jeg tror at mye av problemet ligger i veterinærenes minimale kunnskap om ernæring (det finnes så klart unntak her) De har sagt at Storm må ha kattungemat til 1 års alder for å utvikle seg på en god måte, men de tenker ikke på at rattskinnet mitt er kastrert, og hormonene hans er ikke hva de var for noen mnd siden.

Nå har jeg funnet ut at Trondheim dyrehospital har et tørrfor som heter "young male" og er beregnet på unge kastrete katter da, så han skal få av det fra i morgen av. Stakkaren føler seg konstant sulten, og er mer som irritert og lei om dagen.

Ellers går dagene sin vante gang. Jeg trener på sykehuset i forbindelse med forskningsprosjektet. Det er tungt, men jeg ser på det som en bra start. I morgen skal jeg ta en ny kondisjonstest, og det kan jo bli spennende. En del av meg håper kondisen er på vei opp, men samtidig så vet jeg at dersom det er tilfellet, så må jeg øke opp antall minutter, og treningen er tung... Premien er jo bedre kondis, så det er jo en vinn-vinn situasjon.

I tillegg er høsten nesten over. Vi har faktisk hatt snø også, og på onsdag var det veikaos i Trondheim og på Melhus. Heldigvis hadde mamma invitert på middag, og der mamma er, er også pappa. Det betyr at jeg fikk hjelp til å bytte til vinterdekk på bilen :) Jeg må vel ha nye vinterdekk iløpet av vinteren. Det er fine pigger i de jeg har, men gummien i dekket er hard, og dekkene er gamle, så de er ikke så gode å kjøre på. Problemet er bare at jeg i oktober ble trekt en hel haug med penger fra lønna mi pga streiken, og pengene fra streikekassa er "long gone", men fra november av blir økonomien forhåpentligvis den samme stabile, og jeg kan ut og shoppe julegaver. Har en drøm om å få kjøpt alle gavene før desember i år, slik at jeg kan bruke desember på koseligere ting enn juletrange butikker. Det er hyggelig å kjøpe gaver til folk, forstå meg rett, men jeg liker ikke dette stresset i desember når man står i kø, ser i kø, betaler i kø, kjører i kø og parkerer i kø... Jeg har begynt å skrive lister over hva folk skal få i allefall :)

1 kommentar:

  1. dakar tjukkasen!
    hehehe...
    PS...
    ka me et fellesprosjekt på trening? æ kjæm mæ itj så utruli ofte ut av huse om kveldan så hvis du e interressert i å hopp rundt på gulve hem te mæ en kveld innimellom uten å vær bekymra for hånlige blikk fra sånne sprett-kanina på et treningssenter så e løkkjbakken gym-å-trim et tilgjengeli alternativ... hvis du gidde å kjør da... æ har både fitness bodyvive (aerobic) å bodybalance samt et pilates opplegg hvis vi føle for low-impact...

    SvarSlett