lørdag 4. februar 2012

Hvordan laste ned musikk fra youtube til itunes

Jeg bruker mye youtube for å høre musikk, og mange sanger ønsker jeg også å få over på ipoden min. Her kommer en liten forklaring på hvordan man gjør dette :)

Først går man inn på youtube og søker opp sangen man vil ha. Som et eksempel her har jeg funnet Chris Medinas "what are words" -en nydelig sang :)


Så må man kopiere URL'en. Da klikker man midt i nettadressen. Den blir da blå, slik som over pilen jeg har tegnet under her. Når URL'en er blå, trykker man Ctrl og C på tastaturet :)

Jeg bruker nettstedet til www.listentoyoutube.com
Jeg setter markøren i feltet der det er inntegnet pil under her: Når markøren er tegnet inn trykker du Ctrl og V på tastaturet slik at URLadressen kommer inn der
Så trykker man på "High quality" under boksen URL'en er limt inn
Og trykker "go" til høyre for boksen med URL-adressen
Så venter man litt
Enten kommer dette skjermbildet opp, eller en reklame. Kommer reklamen trykker man bare der det står at man kan gå videre Da kommerman til dette skjermbildet. Trykk på linken som pilen viser
Så trykker man igjen der pilen viser :)

Da får man opp en melding nederst på skjermen. Da trykker man "lagre" som pilen viser
Når filen er lastet ned og lagret kommer den inn i biblioteket, hos meg blir de lagt i nedlastede filer. Åpne itunes (eller det programmet du bruker) og mappen de nedlastede filene ligger i samtidig, som vist på bildet under
Så drar du sangen du har lastet ned over i itunes. Når du da synkroniserer ipoden kommer sangen inn dit :)

Mulig det finnes enklere måter å gjøre ting på, men de kan jeg i så fall ikke :p

Da gjennstår det vel bare å si "lykke til"

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar